Ma 2024. május 2. csütörtök, Zsigmond napja van. - Holnap Tímea napja lesz.
   

PROGRAMKERESŐ
 
Ke Sz Cs Sz Va
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    
Európai Uniós pályázatok
Határtalanul pályázatok

Erasmus+ 2022 beszámolók


Összefoglaló Résztvevők Tanfolyamok Beszámolók Diákmobilitás
Disszemináció Médiamegjelenés Képek Videók  

 

 

Az utazáson résztvevő kollégák naponta készítenek blogbejegyzéseketmelyekben beszámolnak aktuális élményeikről.

 

 

Dr. Bárdos Dóra Módszertani képzés Prágában

 

Dr. Bárdos Dóra egyhetes, ötnapos, 21 órás angol nyelvű módszertani továbbképzésen vett részt Prágában 2022. július 10-14. között. A kurzus címe „CLIL Content and LanguageIntegratedLearning volt.

A képző intézmény, az ITC, vagyis International training center, Praha, tanfolyama nagyon hasznosnak bizonyult Dóra számára. A képzés során a 16 fős nemzetközi csoport, amelyet Dórán kívül két lengyel, két szlovák, két francia, négy olasz, négy portugál és egy spanyol tanárkolléga alkotott, a CLIL módszertanát tanulmányozta elméletben és gyakorlatban. A CLIL kétfókuszú oktatási forma, amelyben integrálódik a tartalom, az ismeretanyag (content) és a nyelv (language) tanulása és használata, folyamatos a nyelv- és a tartalomközpontú oktatás fúziója, és alapvető az ismereteket, gyakorlatokat egymásra építő tudáskonstruálás (scaffolding). Mindezt Dóra a tanfolyam vezető oktatója, dr. Petra Vallin irányításával fedezhette fel, aki a prágai Károly Egyetem oktatója, ahol folyamatosan kutat és publikál a CLIL módszertanával kapcsolatban. Szakszerű, mégis élvezetes óráin a CLIL módszertanának és elméletének számos új oldalát lehetett megismerni, a tanfolyam résztvevőit pedig rendkívül gyakorlatorientáltan vezette végig az általános és a középiskola kétnyelvűsítésének és nemzetköziesítésének különféle módozatain. A résztvevők foglalkoztak az olvasási, szövegértési, szövegalkotási készségek fejlesztésének módjaival, a páros, csoportos és kreatív együttműködés új módozataival, s számos innovatív jógyakorlattal. A kurzus második részében Smriti Vasistha, az ITC egyik vezetője, az oktatás és a CLIL digitálislehetőségeiről tartott órákat, így Dóra számos különböző applikációt és webes alkalmazást próbálhatott ki és ismerhetett meg a Chat GPT-től a Goosechase-ig.

A programban közös városnézés is szerepelt, az órák pedig a Prágai Műszaki Egyetem rendkívül modern épületében zajlottak, kiváló technikai körülmények között. A tanfolyam végére a nemzetközi csoportban barátságok is kialakultak, így Dóra reméli, hogy ezek a szakmai kapcsolatok a későbbiekben a gimnáziumot is gazdagíthatják majd.

A külföldi képzés inspiráló volt Dóra számára, bővíteni tudta módszertani repertoárját, megismert új jógyakorlatokat, digitális és drámapedagógiai eljárásokat. Így reméli, hogy ezek segítségével sikerülhet óráit valóban tanulóközpontúbbá, innovatívabbá, személyre és az új (Z, Alfa-) generációkra szabottabbá formálnia.

 

 

Gulyás Zoltán - Bécs, Iskolánk történelem – magyar szakos tanára, igazgatója.

 

2023. július 23-28. között Bécsben, az ActiLingua nyelviskolában tanult. Az osztrák út számára komoly kihívást jelentett, amelyen főleg önmagát tette próbára és természetesen nyelvtudását is. A német kurzus címe „German of the City” volt, amelyhez a főváros nagyon jó hátteret adott: a délelőtti-koradélutáni nyelvtanulást jól kiegészítették az esti szabadidős és kulturális programok. A tanórák két típusba tartoztak. Napi 4 óra nagyobb, 6 fős csoportokban került megszervezésre, amelyeken valamilyen általánosabb témához kapcsolódva (például az osztrák művészettörténet, politikatörténet köré) szókincsbővítés, majd nyelvtani ismeretek átismétlése és gyakorlása volt a feladat. Nehézséget, de a nyelvtanulás szempontjából könnyebbséget is jelentett, hogy abban az időben egyedüli magyarként vett részt a foglalkozásokon, így minden adott volt az alapos nyelvgyakorláshoz. A két délelőtti témavezető tanára, Philip és Marcus nagy nyugalommal és türelemmel irányította a leginkább 18-20 éves fiatalokból álló csoportot, amelyben 1 francia, 1 ukrán, 1 spanyol és 1 olasz hölgy mellett 1 dél-koreai fiú kapott helyet. A korkülönbség nem számított, hiszen a modern digitális és audiovizuális technikákkal is segített órákon a projektmódszerrel és főleg a csoportmunkával gyorsan meg kellett találniuk a közös hangot.

 

A nyelviskolai, kötöttebb órákat szabadidős programok egészítették ki, amelyek közül kettőn vett részt: először egy városismereti sétán, amelyen Bécs zenei élete kapcsán számos látnivalót felkereshetett (pl. Staatspark, ScwartzenbergPlatz, csillagok járdája, Staatsoper); majd egy interaktív, csoportmunkával és Kahoot-játékkal színesített előadáson („Vortrag”-on), amelyen Ferenc Józsefről és feleségéről, Erzsébet királynőről volt szó.

 

Az osztrák tanulmányút elérte a célját: a kiutazó pedagógus biztosabb nyelvtudással, élményekkel és tapasztalatokkal térhetett haza.

 


ERASMUS+
PROJEKTEK
Oktatási Hivatal Bázisintézménye
www.bankvelem.hu
Minősített Tehetséggondozó Műhely
Elte ORIGO Referenciaiskola
PÉNZIRÁNYTŰ iskola
KÉSZPÉNZKÍMÉLŐ
PÉNZ7 iskola
INFO

Cím:

Ceglédi Kossuth Lajos Gimnázium

2700 Cegléd

Rákóczi út 46.

 

Ideiglenes telephely:

2700 Cegléd

Törteli út 42.

 

Telefon:

06-53/500 525

 

Email:

cklg@cklg.hu

 

OM azonosító:
032549

Tagozatkódok:

1001 Matematika

1002 Természettudományok
1003
Angol nyelv

1004 Német Nyelv

1005 Humán

1006 Informatika

1008 8 osztályos tagozat

tcld.net


Hány nap van hátra?
Nyári szünet:
2024.06.20 - 2024.09.01-ig
Még nap van hátra
SZAVAZÁS
Nincs megnyitott szavazás


Valid XHTML 1.0 Transitional

Érvényes CSS!

A lap 0.111 másodperc alatt készült el. | Copyright 2024 Ceglédinfo, design by © Ceglédinfo | Impresszum
| A látogatók száma 2012.07.14-től összesen: 26022011 | Ebben a hónapban: 20259 | Ma: 5421 | jelenleg: 4 | Statisztika |